Pobieranie istniejącego miernika z listy
Raz zdefiniowany miernik może być wykorzystywany we wszystkich procesach/obszarach i wszystkich widokach. Oznacza to, że raz wprowadzone wartości mogą być analizowane z punktu widzenia różnych struktur organizacyjnych. Co więcej, dany miernik może być uwzględniany do oceny kilku procesów/obszarów w tym samym widoku (np. miernik reklamacji klienta może być używany do oceny procesu produkcyjnego jak i do oceny procesu zarządzania biznesem).
Parametry miernika oraz jego zapisy są takie same we wszystkich procesach/obszarach i widokach, w których ten miernik jest używany. Od tej reguły są 2 wyjątki:
- waga miernika – może być przyjmowana różna w poszczególnych procesach/obszarach, dzięki czemu można różnicować znaczenie tego samego miernika w ocenie różnych procesów/obszarów
- uwzględnianie miernika w ocenie procesu/obszaru – w każdym procesie/obszarze można oddzielnie decydować, czy dany miernik będzie uwzględniany w zestawieniu zbiorczym, czy też nie.
Aby do procesu/obszaru dodać istniejący miernik:
Copyright © Grupa Doradztwa Kreatywnego PRONOST Sp. z o.o.